Sunday, December 16, 2012
Result PMR semakin hampir! Posted at 8:32 PM 0 comment(s)

Listen to my heartbeat--->dup dap dup dap...okey..tenangkan diri..adoii..result nak keluar dalam masa 2 hari lagi...semakin hampir pula dengan diriku ni..ermm,,tapi nak buat camne lagi cepat..lagi bagus..tak de laa aku nak tunggu sampai dah tua...tapi tetap juga berdebar..meskipun aku tak nak pergi ambil result tapi aku tetap akan tahu juga..siapa laa yang tak nak tahu result nya kan..semua orang nak tahu..hasil penat lelah kita selama ni..yang ni baru PMR..belum lagi SPM..entah bagaimana pula rasanya...terima laa dengan seadanya...sebelum ambil result kita perlulah buat persediaan dulu..

1.mesti menerima apa jua result yang kita dapat..tak kira laa ianya baik ataupun teruk
kepada penerima result..tak kira laa UPSR,PMR mahupun SPM...mesti menerima apa jua result..jika ianya teruk..kita tak boleh laa terlalu kecewa..nanti dibawa padah buatnya..

2.banyak2 berdoa
banyak2 laa berdoa kepada tuhan agar kita mendapat result yang cemerlang..kita boleh berdoa bila2 saja,,,tak kira di mana sahaja...

3.minta restu ayah ibu
sebelum keluar daripada rumah minta restu ibu bapa dulu..mana laa tahu dengan macam tu korang dapat result dengan baik...restu ibu bapa amat penting buat seseorang pelajar ni..


ok..habis sudah hal tuh..kali ni pula..aku nak kasi tahu kepada sesiapa yang tak dapat pergi sekolah masa result kuar..macam aku ni...kita juga dapat semak result online di Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS) dan terus pergi ke sini ....


selain itu juga kita boleh semak result melalui sms..caranya...

1-Type PMR [NO KAD PENGENALAN][ANGKA GILIRAN] dan send to 15888

 contoh atas : PMR 701010101010 BCXXXXXXX hantar SMS ke 15888

good luck kepada calon PMR..
semoga dapat result yang cemerlang..termasuk juga dengan aku..AMIN!

About

(^ ᴗ ^)★彡
umi mashitah
17. Malaysia.
KPOP LOVER. ♡
Shout
Chingu
Ask fm

Tweet
Instagram
Credits
Layout by mymostloved with script, background and image.