Saturday, January 19, 2013
Hanya Sehari Di Sekolah Baru Posted at 1:25 PM 0 comment(s)
"HANYA SEHARI DI SEKOLAH BARU"
jinja??haha..jawapannya "yup"..aku hanya berada di sekolah baru selama sehari lepas tu aku kembali ke sekolah lama aku semula..tahu tak kenapa??..ini kerana ayah aku suruh aku duduk di asrama..korang kan tahu aku ni supa dupa homesick..so aku buat keputusan yang aku nak kemabali sekolah lama aku..haha..memang lawak gila laa.....
okey...first aku nak citer kat korang semua ni 'Hari Pertama di Sekolah Baru'..sebelum tidur aku asyik memikirkan macam mana laaa nak menikmati sekolah baru..ye laaaaa,,sekolah yang aku pergi nii sekolah pelajar yang agak pandai drpd sekolah aku yang dulu..bila aku bangun keesokkan hari nya..I feel so excited untuk menjejak kaki ke sekolah baru..dalam masa jam 8pagi aku pun pergi mendaftar diri ke sekolah tu..lepas daftar aku pun masuk kelas aku..masa tu aku berada di kelas 4zuhri..kelas sains yang kedua..hehe..agak pandai juga laa aku ni kann...haha..(perasan laa pula)..bila masuk kelas tu agak rasa janggal laa pula..maklum laa sekolah baru..lepas tu ramai pelajar sekelas aku datang ke tempat aku..tanya aku ni nama apa and macam2 lagi..memang agak best laa juga tapiii pelajar kelas aku ni memang tak bergaul langsung dengan pelajar lelaki..semuanya membawa hal masing2..agak aneh juga laa..lepas tu,,cikgu masuk mengajar..memang best cg diorang mengajar..bersemangat g2!
lepas tu,bila tiba waktu rehat..kawan baru aku ajaklaa pergi kantin tapi aku tak nak r..malas nak pergi kantin..hehe..tapi ada kawan baru aku ni..dia pergi solat sunat duhaa..agak terkejut juga aku mendangarnya..first time aku tengok ada orang pergi solat duhaa masa rehat..haha..lepas habis waktu mengajar,aku pun pergi pilih kelab mana yang aku nak msuk..kebetulan hari yang aku masuk tu,hari koko..hehe..aku pun masuk laa kelab buku teks..di kelab tu aku menjadi ajk tgktn 4..haha..best juga rasanya..lepas habi semua tu aku pun balik ke rumah..ayah aku pun yang aku kena duduk di asrama..hari tu juga..aku pun cakap yang aku malas nak duduk di asrama..so disebabkan ni laa aku kembali ke sekolah lama aku..aku pun telefon kawan2 aku di sekolah lama aku ni..aku nak kasi tahu diorang,,taknak kasi diorang terkejut bila tengok aku ada lagi sekolah tu..haha..keesokkan hari nya,,aku pun pergi laa ke sekolah lama aku tu dengan agak segan..haha..masa aku berada di kelas semua kawan2 aku yang tinggal di asrama terkejut bila tengok aku..diorang pun tanya laa aku "kenapa kau ada disini"..aku dengan selamba citer kepada kawan2 aku hal yang sebnar..hehe...semuanya ketawakn aku..masa di perhimpunan pagi,memang ramai yang pandang aku dgn plik..haha..habis perhimpunan,aku pergi laa ke pejabat..nak kasi tahu yang aku ni tak jadi nak pindah..mujurlaa tak de apa2 hal yang aku perlu selesaikan sebabnya aku tak ambil lagi surat berhenti sekolah..lepas berjumpa dgn PK HEM..pergi pula ke bilik guru lelaki nak kasi tahu kat guru kelas aku..aku pun cter kat cg semuanya..lepas tu semua cg yang ada di bilik guru ketawakn aku..memang hari tu,aku kena ketawakn oleh ramai orang..haha..memalukan aku betul laaa...=.='...tapi aku kena bersemangat menempuhinya..haha...nak katakan,setiap cg masuk kelas aku,,dia akan menanyakan "siapa pelajar yang pergi sekolah wataniah lepas tu balik semula ke sekolah ni" lepas tu,semua pelajar kelas aku pandang ke arah aku..haha..sampai2 ada cg ni panggil aku "wataniah" hahaha..lawak betul...dalam minggu ni aku memang    trending di sekolah..huhu..agak famous juga laa..hahaha..okey laa aku lari ke twitter pula ni! bye!!...


About

(^ ᴗ ^)★彡
umi mashitah
17. Malaysia.
KPOP LOVER. ♡
Shout
Chingu
Ask fm

Tweet
Instagram
Credits
Layout by mymostloved with script, background and image.